The Golden Chain of Salvation
로마서 8장 29-30
29 하나님이 미리 아신 자들을 또한 그 아들의 형상을 본받게 하기 위하여 미리 정하셨으니 이는 그로 많은 형제 중에서 맏아들이 되게 하려 하심이니라 30 또 미리 정하신 그들을 또한 부르시고 부르신 그들을 또한 의롭다 하시고 의롭다 하신
그들을 또한 영화롭게 하셨느니라
Romans 8:29-30 "For whom he did foreknow, he also did predestinate to be conformed to the image of his son, that he might be the firstborn among many brethren. Moreover whom he did predestinate, them he also called: and whom he called, them he also justified: and whom he justified, them he also glorified.“
웨스트민스터 신앙고백은 다음과 같이 선언한다:
The Westminster Confession declares:
하나님의 신성에 의해, 하나님의 영광의 현시 때문에, 어떤 사람과 천사들은 영원한 생명에 예정되고, 또 어떤 사람은 미리 정해진 영원한 죽음을 맞이하게 된다. By the decree of God, for the manifestation of His glory, some men and angels are predestined unto everlasting life; and others foreordained to everlasting death.
이렇게 미리 정해져서 예정되어진 이런 천사들과 인간들은 특히 변하지 않게 계획되어져 있고 그들의 수가 너무 확고하고 확실해서, 그것은 증가하거나 감소될 수 없다. These angels and men, thus predestined, and foreordained, are particularly and unchangeably designed, and their number so certain and definite, that it cannot be either increased or diminished.
그의 영원하고 불변의 목적과 그의 의지의 비밀스런 계획과 선한 기쁨에 따라 하나님께서는 세상이 창조되기 전에 삶까지 예정된 인류들을 선택하시고 있다. Those of mankind that are predestined unto life, God, before the foundation of the world was laid, according to His eternal and immutable purpose, and the secret counsel and good pleasure of His will, hath chosen.
그리고 이것은 또한 그 밖의 창조물의 어떤 것, 곧 여건이나, 그를 움직이게 하는 것이나, 확신, 선한 일이나 그 두 가지 안에서의 구제나 즉 그의 영광스러운 은총을 찬양하는 모든 것의 선견지명 없이, 오직 그의 자유로운 은혜와 사랑에서 영원한 영광으로 그리스도 안에서 하나님께서 인류를 선택하셨다. Alos He has chosen, in Christ, unto everlasting glory, out of His mere free grace and love, without any foresight of faith, or good works, or perseverance in either of them, or any other thing in the creature, as conditions, or cause moving Him thereunto: and all to the praise of His glorious grace.
그 고백은 무조건적인 선택이 의미하는 바를 말해준다. 우리의 선택의 근거는 하나님이 우리 안에서 예견한 것이 아니라 오히려 그의 주권적 의지의 선한 즐거움이다. 여기에서 하나님의 주권은 오직 그의 권능과 권세뿐 아니라 그의 은총에도 달려 있습니다. 이것은 바울이 로마서로 강조하여 선언한 내용을 반영한다. The Confession spells out what is meant by unconditional election. The grounds of our election are not something foreseen by God in us but rather the good pleasure of his sovereign will. Here the sovereignty of God refers on only to his power and authority but also to his grace. This echoes what Paul emphatically declares in Romans: